Gönderen Konu: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası  (Okunma sayısı 954 defa)

Çevrimdışı Erdal Duran

  • *
  • İleti: 457
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #15 : 16 Kasım 2019, 01:25:02 »
   Hakan hocam, Göcek'te tam neredesin, konum eklersen yolum düştükçe uğrarım.
Öcal hocam şu verniğin adını burada yaz da biz de öğrenelim.
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam

Çevrimdışı Cem Gür

  • *
  • İleti: 1367
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #16 : 16 Kasım 2019, 01:25:44 »
Listeyi böyle yazınca göz korkutuyor.

Senin ana kalemlerin karina-borda- güverte. Geri kalanlar ayrıntılar. İyi bir iş programı, kenarda duran hazır malzeme ve işi bilen 2 kişi ile hızla toparlayabilirsin. Onlar çalışırken sen de geri kalan el tutacaklara girişebilirsin.

Karaya çıktığında haberini bekliyorum.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 243
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #17 : 16 Kasım 2019, 01:48:09 »
   Hakan hocam, Göcek'te tam neredesin, konum eklersen yolum düştükçe uğrarım.
Öcal hocam şu verniğin adını burada yaz da biz de öğrenelim.

Aklımda tam kalmadı adı , yarın kutusuna bakıp yazayım Erdal Hocam.

Çevrimdışı Murat Ayduk

  • *
  • İleti: 400
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #18 : 16 Kasım 2019, 17:35:51 »
Abi bunları yaparken biraz video çeksen? 
      Tam ders niteliğinde bu seneki işlerin aslında...

Çevrimiçi Hakan Tiryaki

  • *
  • İleti: 2006
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #19 : 16 Kasım 2019, 18:42:18 »
Efenim, takvim henüz netleşmedi. Şu an en net olan, bir aksilik olmazsa haftaya karaya çıkacak, çıkar çıkmaz karina ve borda ahşaba kadar yakılacak, iskele ve sancaktan birer sargı açılacak ve öncelikle kayık kurumaya başlayacak.

Önem sırası dersek; karina ve bordadan emin olmak, güverte üzerinden gelen suyu kesmek ve artık ömrünü neredeyse tamamlamış tikleri kaydırmazla değiştirmek ilk öncelikli işler. Zaten bu üçlü başlı başına zaman ve maliyet olacak. Tabi uzun denebilecek bir mesafe taşıyacağımız için, zaten verniği de biten direk sökülecek. Süre ve iklim göz önüne alınarak tekne komple çadırla kapatılacak.

Hedef Mayıs'ın ilk haftası çadırı söküp, fümigasyon yaptırmak ve ardından direği yerine dikip denize dönmek.

Video konusu bu sefer benim de aklımda, iki aksiyon kameramı mümkün olduğunca kullanmaya çalışacağım.

Öcal reisim, vernik konusunda tövbe ettim diyebilirim. Bu sene Yengeçle işim bittiğinde vernik atacak pek birşey kalmayacak. Küpeşteler, bordalar vs. topyekün boyaya döneceğim. Sağlam macun, astar ve boya işi var. Dolayısıyla bolca zımpara ve kazıma işi de...

Erdal reisim yer basit, oraya geçince konum da gönderirim. Anayolun kenarında hemen. Marintürk tarafındaki benzin istasyonuna gelmeden 200-300 metre önce sağda. İlk seferinde alo de yeter.

Bir çok konuda zihin jimnastiği yapmak gerekecek. Bu sene yapılacak işlerin bir kısmı benim için de teoride bildiğim ama deneyimim olmayan işler. Sonu hayrolsun bakalım. :)
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Çevrimdışı Serkan Güvenen

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #20 : 18 Kasım 2019, 12:40:54 »
Abi ,

Listeye baktım çok fena  :), yalnız vernik yerine yağ düşünmez misin ?

Çevrimiçi Oğuzhan Oğuz

  • *
  • İleti: 1532
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #21 : 18 Kasım 2019, 13:04:47 »
Hakan sana kolaylık diliyorum. Sağlam liste çıkmış. Üzerime düşen birşey olursa söyle lütfen.

Çevrimiçi Hakan Tiryaki

  • *
  • İleti: 2006
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #22 : 18 Kasım 2019, 21:50:18 »
Liste bayağı dişli. Ama dediğim gibi, öncelikler ve bütçe ışığında şekillenecek.

Bu yıl olmazsa olmaz işler şöyle.

1. Geçen yıl yaşanan kara fiyaskosundan sonra tekne bir türlü su yapmayı kesmedi. Malum, sıcaklardan kayık çıtır çıtır olmuş, armuz açmıştı. Dolayısıyla ilk önceliğim karina. Karaya çıkar çıkmaz karinayı yine ahşaba kadar yakmayı, varsa çürük/kurtlu sargıları değiştirmeyi ve komple kalafat yenilemeyi planlıyorum. Bütçe durumuna göre devamında ya karina ve bordayı elyaf saracağım ya da yine macunla devam edeceğim. Macunla devam edecek olursam bu sefer Osmanlı macunu kullanmayı düşünüyorum. Burada dilediğim kadar hazırlayacak bir arkadaşım var. Bu konuda olumlu/olumsuz deneyimi olan paylaşırsa sevinirim.

2. Geçen kış ralli için gelen ekip gördü, tekne tekne değil, sarnıç. Artık yağmur suyunu kesmem şart. Tikler neredeyse 35 yıllık, ince ve derzleri bitik. Düşüncem havuzluk dışında tüm tik alanları kaydırmaza çevirmek. Su kontrası, epoksi, elyaf ile en azından bir süre şu su sorununun önünü kesmek. Bir daha tik istemiyorum teknemde. Yine suyu kesmek için cam kenarları ve davlumbaz dahil yine su kontrası ile kaplayıp epoksi-elyaf uygulamak bir diğer iş. Bu aşamada özellikle üst güvertenin kenarlarında bana göre en önemli eksik olan ve suyu yönlendirmesi gereken bir damlalık/yalı kütüğü ya da adı her neyse boydan boya bir ahşap eklemek.

3. Direk hem vernik için, hem de tekneyi taşıyabilmem için inecek. İnmişken ahşaba kadar silinecek ve tekrar vernik ya da bezir-terebentin ikilisi uygulanacak. Epoksi reçine üzeri boya da seçenekler arasında ama bu konuda deneyimlilerin yorumuna ihtiyacım var. Direk inince arma da komple bir elden geçecek. Lamine baston da elden geçecek, büyük ihtimal -işe yarayacağı konusunda ikna olursam- o da epoksi-elyaf ikilisinden payına düşeni alacak. Arma bağlantılı yapmayı planladığım işlerden biri de arma bağlantılarını elden geçirmek hatta kıç ıstralya bağlantısını iki postaya daha yayacak şekilde revize etmek.

4. Mekanik öncelikler arasında. Şaft ve pervane balans kontrolüne gidecek. Gerekirse değişecek. Hatta, şaft, iç glen ve kaplin; alayını değiştiresim var. Artık vibrasyondan ve sürekli motorun sesini dinlemekten bıktım. Altı temizken ve mekanik sorunsuz olduğunda Yengeç 135 hp Ford ile inanılmaz hızlara ulaşabiliyor. Ama gel gör, korkudan 1200 deviri geçmeden seyir yapıyorum sürekli. 1400 devirde 7-7,5 knot, 1800 devirde 9-9,5 knot hızlara ulaşabiliyor. Makinenin maksimum seyir devri 2200...
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Çevrimiçi Oğuzhan Oğuz

  • *
  • İleti: 1532
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #23 : 19 Kasım 2019, 00:51:36 »
Hakan, ben kendi teknem için kaymaz boya ararken şöyle birşeye rastlamıştım . Ahşap teknede de kullanmış.

http://larcos.co/non-skid-coating-for-wood/


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Deniz Akaltan

  • *
  • İleti: 257
  • Viya böyle!
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #24 : 21 Kasım 2019, 14:39:39 »
   Hakan hocam, Göcek'te tam neredesin, konum eklersen yolum düştükçe uğrarım.
Öcal hocam şu verniğin adını burada yaz da biz de öğrenelim.

Aklımda tam kalmadı adı , yarın kutusuna bakıp yazayım Erdal Hocam.

Öcal Reis,

Awl Grip markasının yeni ürettiği, çift karışımlı elastik bir verniği olduğunu forumlarda okumuştum ancak fiyatı oldukça pahalı idi.

Sizin kullandığınız bu ürün mü yoksa bir başka marka mı?

Yolu denizden geçen herkesle, elbet, bir gün, bir yerde buluşuruz!

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 243
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #25 : 21 Kasım 2019, 18:42:31 »
   Hakan hocam, Göcek'te tam neredesin, konum eklersen yolum düştükçe uğrarım.
Öcal hocam şu verniğin adını burada yaz da biz de öğrenelim.

Aklımda tam kalmadı adı , yarın kutusuna bakıp yazayım Erdal Hocam.

Öcal Reis,

Awl Grip markasının yeni ürettiği, çift karışımlı elastik bir verniği olduğunu forumlarda okumuştum ancak fiyatı oldukça pahalı idi.

Sizin kullandığınız bu ürün mü yoksa bir başka marka mı?

Aynen öyle elastik bir vernik Deniz kaptanım ama marka o değil ve daha hesaplı. Şimdi unuttum fiyatını ama bir arkadaşa getirtmiş idim Yunanistan dan. Belki buralarda da muadili vardır.
Poliuretan bazlı olduğundan UV dayanıklılığı da var.

Nihayet yanına gidip fotoğraflarını çektim. :)


Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 243
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #26 : 21 Kasım 2019, 19:20:50 »
Dört resim daha var yükleyemiyorum çarkçılarımız. :-X

Çevrimiçi Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 751
  • Selamlar
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #27 : 21 Kasım 2019, 19:28:10 »
Gayet güzel yüklenmiş


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 243
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #28 : 21 Kasım 2019, 19:38:52 »
Dört tane daha var Kemal hocam. Onları tek tek de yüklesem ''Bu iletiyi daha önce gönderdiniz '' diyor.
Astarın fotoları da var yükleyemedim. ::)

Çevrimiçi Öcal Turan

  • *
  • İleti: 243
Ynt: Yengeç 2019-2020 Kara Macerası
« Yanıtla #29 : 21 Kasım 2019, 20:16:28 »
Halettim galiba , yeniden boyutlandırdım.