Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Bir Kış Seyri .. GİRİT'e doğru..

• İleti: 237
  • Hep gülelim birbirimize, saygı ve sevgi ile.
#15: 08 Kasım 2019, 14:40:57
Hadi bakalım. Tecrübeli kaleminizden bir Girit seyri okuyup bilgilenmeyi ve sizinle gezmeyi bekliyorum keyifle.

• İleti: 1647
    • instagram
#16: 10 Kasım 2019, 22:28:47

Akdenizli, Balıkçı

#17: 10 Kasım 2019, 23:48:18

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Erman'ın toprağı... muhtemelen hepimizden heyecanlıdır hikayeleriniz için.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

• İleti: 1647
    • instagram
#18: 10 Kasım 2019, 23:58:51

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Erman'ın toprağı... muhtemelen hepimizden heyecanlıdır hikayeleriniz için.
Utanmasam beni de alın ekibe diyecem

Akdenizli, Balıkçı

• İleti: 270
#19: 11 Kasım 2019, 10:23:01
Eyüp abi selametle, hey şey kolayınıza olsun.

#20: 04 Aralık 2019, 19:39:34
Güzel dileklerini ileten tüm dostlara çok teşekkürler...

Arkadaşlar, Girit seyrimizi tamamladık, İstanbul'a döndüm..

Şimdi sıra seyir anılarını yazmaya geldi..

Sevgiler..

• İleti: 592
#21: 04 Aralık 2019, 19:48:59
Hoşgeldin abi  :)

Bol videolu ve fotolu olsun ama... Bu kış gününde daha güzel oluyor  :D
  • IP logged
« Son Düzenleme: 04 Aralık 2019, 20:02:08 Gönderen: Murat Ayduk »

#22: 04 Aralık 2019, 21:01:02
Yola çıkış, Marmaris ; (19 Kasım Salı)

Akif , Deniz ve Ben İstanbul’dan, Ünal ve Kubilay Eskişehir’den 19 Kasım Salı günü arabayla yola çıktık.

Tekne seyre hazır, su depolarımız dolu, temiz çarşaflar serildi, nevresimlere battaniyeler takıldı, salondaki masa kısa ayakları monte edilerek yatak haline getirildi, bizi bekliyor.

Lucky Luke bildiğiniz gibi 2 kamaralı ve 2 tuvaletli, arka kamara master kabin olarak düşünülmüş oldukça geniş, ön kamarada oldukça geniş ama dolapları biraz az..

Akif ve Ben arka kamarada, Deniz ve Ünal ön kamarada yatacağız, Kubilay - ki aynı zamanda mutfak sorumlumuz ve aşçıbaşımız-  salonda yatacak..

Kasım ayının son günleri havalar soğudu, özellikle güneş batınca soğuk insanın içine işliyor artık..

Tekneye seyir öncesi webasto taktırdım. Artık üşümeye son..

Tekne alış verişini Kubilay Eskişehirden yapacak, taze meyve, sebze ve ekmeği ise yoldan alacak.

Sadece su, bira vb içecek ve eksikleri Marmaristen tamamlayacağız.

Biz İstanbuldan, diğer 2 arkadaşımız Eskişehirden neredeyse aynı saatlerde Marmaris’e girdik..

Netsel Marina’nın arkasındaki okulun bahçesi park olarak kullanılıyor. Oraya park ettik, sarılıp, kucaklaşıp hasret giderdik.

Lucky Luke  Yalancı Boğaz YatMarina’da..

Bu nedenle tekneye gitmeden Marmaris Liman önünde yanyana dizili restoranlardan bildiğimiz bir tanesinde karnımızı doyurup, bir iki kadeh içip öyle tekneye gitmeye karar verdik.

Yolda restoran ararken tanıyanlarınız olacaktır mutlaka MIYC eski başkan ve 2 dönem komodorluğunu yapmış dostum İhsan Kalaycı ile karşılaştık. Onun tavsiye ettiği bir restorana oturduk, “hayırdır bu mevsimde ne işiniz var buralarda?” Sorusuna Girit seyrinden bahsedince çok imrendi, keşke haberim olsaydı, ben de gelirdim dedi..

Gec vakte oturduk, Balık- Meze- Rakı içip, önce hal hatır sorup, eş dost hakkında konuşup, sonrası yarın ki seyri planlayıp, içki içmeyen Akif’in yolda polis vb kontrol var mı
Diye önden benim arabayla , arkamızdan bu nedenle 2 kez ehliyeti alınan arkadaşlar takip ederek Yat Marinaya gelip, tekneye yerleştik..

Tekneye yerleştik derken, yapılan tüm alış verişi -ki suyu bile oldukça ucuz diye Metro dan almışlar- tekneye, buzdolapları ve sintinedeki saklama kaplarına, dolaplara yerleştirdik..

Güneş batınca hava iyice soğumuş, yol yorgunluğu ve arkasından iyice doymuş midelerimizle oldukça üşümüştük..

Ama ne gam.. Lucky Luke’da artık webasto var. Hemen yaktık kaloriferimizi, 2 dk içinde tekne hamam gibi oldu.. Birer duble de yatmadan viskimizi içip uyuduk..

…………………………………..

Çıkış İşlemleri ve Rota Rodos (20 Kasım Çarşamba)

Sabah 8.00 gibi kalkıp, elimizi yüzümüzü yıkayıp, duşlarımızı aldıktan sonra ilk kahvaltımızı Reyhan’ın da yolluk olarak gönderdiği ev yapımı puana ve börekleri eşliğinde teknede yedik..

Gümrük, pasaport, çıkış ve giriş işlemlerimizi Marmaris’te tanıdığım acentesi olan Uğur yapacak, whatsupla istediği belgeleri gönderdim. “Abi, 1- 1.5 saat sonra işlemler biter, siz o sırada Netsel Marina’nın bitişiğindeki yer alan Gümrük binası iskelesinde hazır olun” dedi..

Bizde belirlediğimiz eksikleri marina marketinden tamamlayıp, avara olduk. Önce Netsel yakıt istasyonundan mazotumuzu fulleyip, gümrüğe gitmeye niyetlendik. Yakıt için gittiğimizde koca bir motoryat yanaşmış mazot alıyordu.

Bizde önce gümrüğe gitmeye karar verdik, gümrük, pasaport, transit Log vb işlemleri bitirdikten sonra tekrar yakıt istasyonuna gittik, motoryat hala mazot alıyordu..

Eski yıllarda Gümrük önünde bizim gibi yelkenlilerin bağlanması için ponton vardı, şimdi o kaldırılmış, Marinanın dış mendireğinin ucuna büyük feribot ve Cruise gemilerin bağlandığı yüksek beton rıhtıma aborda olup, büyük araba lastiklerine basarak çıktık..

Sonunda mazotumuzu alıp rotamızı Rodos Mandraki limana çevirdik.

Hava güneşli, açık, rüzgar yok gibi.. Motor seyriyle gidiyoruz.. Yolda Rodos’ta acentelik yapan Figen’i telefonla aradım (0030 695 735 4714), benden crew listi ve pasaportların fotograflarını ve Sigortayı istedi, bu sigorta’nın özellikle Yunanistan ile ilgili klozunu görmek istiyorlar (ingilizcesini). Whatsup tan yolladım.

Tepai vergisi içinde teknenin register belgesi lazım..

4-5 saat kadar sonra Rodos Mandraki limanda Figen bizi karşıladı ve bize gösterdiği yere Demir atıp, kıçtankara olduk..

Figen, tüm işlemleri tamamlamış, Tepai vergimizi yatırmış (bizim tekne için 118 euro) sadece Gümrük polisi bizi görmek istediği için Figen’in babasının kullandığı minik arabaya sığışarak, bir arkadaşımızda Figen’in motorunun arkasında Cruise gemilerin bağlandığı rıhtımda bulunan Gümrik binasına gittik.

Orda 5 dk kadar süren bir işlemden sonra evrakları bir dosya içinde bize verip, tekrar Mandrakiye geldik, Figen ve babasıyla teşekkür edip, vedalaştık.

(Devamı var)

#23: 05 Aralık 2019, 08:18:32
Keyifle En heyecanlı yerini bekliyorum.

• İleti: 312
#24: 05 Aralık 2019, 10:35:51
Oyyyy. Bu konuyu kaçırmışım. Eyüp abim, notlarını merakla bekliyorum.
Yaşayıp gidiyoruz.

• İleti: 558
#25: 05 Aralık 2019, 11:05:51
Oyyyy. Bu konuyu kaçırmışım. Eyüp abim, notlarını merakla bekliyorum.

Niye ?

Senin Samos'un var . Gözünü Girit'i de mi diktin.  :)

Ordan kaç kitaplık malzeme bulursun Çeto kaptanım

#26: 05 Aralık 2019, 23:15:54
Rodos akşamı..

Yunanistan’a giriş işlemlerimizi Figen sayesinde zahmetsizce yaptıktan sonra, kısa bir şehir turu, kale içi gezisi yaptık, heryer bomboş, aslında bu benzetmeyi tüm seyir boyunca yapacağız ve yazacağız..

Zaten Mandraki Limanın bu kadar boş olmasından ve rahat bağlanmamızdan şüphelenmiştik..

Sezon dışı olması nedeniyle, turist yok, seyirde tekne yok, dükkanlar kapalı, tavernalar büyük yerleşim yeri bulunan adalar dışında çoğu yerde kapalı..

Bu mevsimde seyrin en büyük avantajı hangi saatte gidersen git, bomboş bir limanla karşılaşıyorsun.

Çok kişisel bir yorum olacak ama sıcak olmaması, nem olmaması, sinek vb olmaması gibi durumlar beni çok mutlu etti..

Güneş batınca havanın soğuması, havanın çok erken kararması ise dezavantaj sayılabilir.

Ama arkadaşlar neredeyse her gün denize girdiler, öğlen saatlerinde güneş oldukça ısıtıyor ve deniz hala sıcak..

Zaten rotamızın giderek güneye doğru olması nedeniyle hava hiç çok soğuk olmadı..

………………………………………………

Hava kararmaya başlayınca karnımız da iyice acıkmıştı..

Figen’in bize tavsiye ettiği Tavernaya doğru yollandık..

Tahminlerimizin üzerinde bir kalabalık vardı, oldukça da şirin bir yer.. Açık havada bahçesinde 5 kişilik bir masaya yerleştik, güzel bir yemek yedik, mezeler deniz mahsulü, ana yemek ise et ağırlıklı tercihler yapmışız..

Barbayani Uzo ve ev şarabı eşliğinde yemeği yedikten ve Grek kahve içtikten sonra Rodos sokaklarında yürüdük, daha önce gittiğimiz bazı barları aradık ama maalesef kapalıydılar, ekipte bir parça hayal kırıklığı olsa da umutları Girit’e taşıyarak tekneye döndük..

Oldukça yorulmuşuz, bu ilk gün hep böyle oluyor zaten, tekneye yerleşme, alış verişler, çıkış işlemleri ve 25 nm yol sonrası bağlanma ve 4-5 saat yürüyerek gezme derken yemek sonrası ve akşam gezisi bizi çok yormuştu..

Birgün önce Kubilay havuzlukta uyuyunca, Ünal salonda yatmaya, Deniz önkamarada tek yatmaya başladı, tüm gezi boyunca da böyle devam etti..

Birer duble viski içip yel değirmenlerinin hemen önünde kıçtankara bağlı olan teknemizde yattık..

Yarın rota Halki adası..

(Devam edecek)

#27: 05 Aralık 2019, 23:29:08
Etsin tabii. çok büyük bir zevkle okuyorum.

B

Burak Doneray

#28: 05 Aralık 2019, 23:38:21
Eyüp abi harikasın . :)xx  Daha önce yazmadım ama Leo,Ahmet,Kemal,Mustafa abi ayni tarihlere bu geziyi planlamistik sonra  Leo trafik kazasi gecirdi arkasindan Mustafa abinin engeli çıktı  . İptal etmek zorunda kaldık Sayende gitmiş kadar oluyoruz.Teşekkürler.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Aralık 2019, 23:44:17 Gönderen: Burak Doneray »