Gönderen Konu: Yalama vida sökme  (Okunma sayısı 530 defa)

Çevrimiçi Doğan Erbahar

  • Donatan Temsilcileri
  • *
  • İleti: 590
Yalama vida sökme
« : 21 Ağustos 2019, 00:37:54 »
İnsan bir buçuk saat paslanmış ve yalama bir vida ile uğraşınca youtube ve google a başlıktaki gibi aramalar yaparken buluyor kendini... Ha bir de dönüp dönüp tekneye demir vida sokan ustaya dileklerini iletirken...

Neyse efendim aşağıdaki videoda gösterilen balon yöntemi hoşuma gitti, paylaşmak istedim.


Önceden öğrenmek lazım tabii sonradan değil  :D
Özel aparatları bile varmış, öyle bir ömür törpüsü...  :)

Biz bugün Öcal abinin şarjlısıyla matkap ucu takıp derinleştirdik ancak öyle tuttu namussuz, zor bela söktük... Tüm gününü bana ayıran Öcal abiye de tekrar teşekkür ederim...

"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

Çevrimdışı Öcal Turan

  • *
  • İleti: 299
Ynt: Yalama vida sökme
« Yanıtla #1 : 21 Ağustos 2019, 09:14:54 »
Rica ederim Doğan hocam. Her zaman. :)

serdar çırak

  • Ziyaretçi
Ynt: Yalama vida sökme
« Yanıtla #2 : 21 Ağustos 2019, 13:14:57 »
Videodaki yöntem iyiymiş..:)

Hepimiz biliyoruz ama yinede yazayım..,
Bu vidanın bu hale gelmesinin nedeni,aceleyle, o vidanın çentiklerine tam oturmayan matkap ucunun ya büyük ya da küçük olmasındandır..

Tam yerleşen ucu bulduktan sonra,matkabın tetiğine basmadan önce,matkabın başından tutarak önce şıkışma yönüne doğru sıkmalı,sonrada yine elle açıyormuş gibi yapıp, ucu tam yuvalara girip sıyırmadığını gördükten sonra hafifçe tetiğe basmalı..

Çevrimiçi Doğan Erbahar

  • Donatan Temsilcileri
  • *
  • İleti: 590
Ynt: Yalama vida sökme
« Yanıtla #3 : 21 Ağustos 2019, 13:34:37 »
İşin okulunda yetişmiş torna freze işlerinden çok iyi anlayan dahası fizik doktorası olan bir arkadaşa gösterdim, abi bu yine kolay dedi...  :)

En kötü senaryo metale girmiş ve paslanmış vidadır dedi. İçi, adımları filan da eriyormuş ve metalle bir oluyormuş çünkü... Böyle bir durumda matkapla vidanın kafasını uçurup (yani büyükçe bir uçla vidanın geniş yeri komple eriyene kadar delmek ve) kurtulmaktan başka çare yokmuş. Komple iptal etmiş oluyorsunuz tabii ama gerekli zaten...

Bizim durum şöyle gelişti; tekne iskele tarafındaki piyano kilitlerin bağlı olduğu bloğun altından bir yerlerden su yapıyordu yağmur yağdığında veya yıkadığımda. Burayı güya "onarmış" kim onarmışsa zamanında; bloku tamamen söküp delikleri onaracağına sadece suyu kesmek için komple bütün bloğun etrafına sika gibi birşey çekmiş, korkunç saçma bir yöntem tabii... Zaman içinde çatlamış o sika ve su problemi yine başladı. Biz Öcal abiyle önce bloğu söktük, sikaları temizledik, teknenin içindeki duruma bakmak için de tavan döşemesini söktüm. İşte o tavan döşemesini de sökmüş biri zamanında (muhtemelen aynı kişi) ve demir vida kullanmış, o da yıllar içinde paslanmış... Abartmıyorum problemli olan 1,5 saat uğraştırdı. Allahtan ahşapa girmişti ve döndü bir süre sonra... Önce matkapla biraz deldik (ki bu da kullanılan bir yöntemmiş) biraz çıkınca da kerpeten...

İlk yapacağım şey teknenin tüm vidalarını paslanmazlarla değiştirmek ilk fırsatta...
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

Çevrimdışı O.Utku Uçkan

  • *
  • İleti: 1215
  • Bilen bilir
Ynt: Yalama vida sökme
« Yanıtla #4 : 21 Ağustos 2019, 15:18:01 »
Hocam, tekne ile henüz aşırı gönül bağı oluşturmadı isen haddim olmayarak sat ve daha usulüne uygun onarımlar görmüş bir tekne al derim. ???
Benim yaşlı kızı aldığım zaman henüz dalevere ile tekne alınamıyordu.Şimdi ortalık 2. el tekneden geçilmiyor.
Henüz kurcalamadığın öyle garip onarımlar ile karşılaşırsın ki ben bile şaşırabilirim. :D
1500 lük motora başka bir motorun silindir kapağının takılmış olduğunu anlayıncaya kadar ne kadar tırmaladığımı  büyük olasılıkla yazmışımdır. >:(
DeDe

Çevrimdışı Öcal Turan

  • *
  • İleti: 299
Ynt: Yalama vida sökme
« Yanıtla #5 : 22 Ağustos 2019, 02:06:08 »
Tekne güzel tekne ,ben beğendim hatlarını ve sade yapısını.
O bloka tamir yapan vatandaş , hani bilmiyorsa sancak tarafa bakarak aynısını yapsa hiç bir problem olmazdı.

Hatta hangi akla hizmet ise , piyanolarin bağlı olduğu bloku guverteye bağlayan cıvataları alttan sabitleyen somunlari da sökmüş ve geri takmamış , tavanı onları incelemek için açtık zaten ve isabet olmuş.

Bence tekne de yapılacak bir diğer iş de , tavanı açmışken oraya sert strafordan uygun kalınlıkta ısı izolasyon plakaları koymak , kamara çok sıcak olduğu için de o vida yordu biraz.
Neticede Doğan hocamla bu tip bir iki makyaj işini de yaptık mı baska problem görülmüyor.

Dedigim gibi güzel bir dizayna sahip sade yapılı yelkenci ve sağlam bir tekne , motor ve arması da güzel.

Doğan hocam her tekne sahibinin yaptığı gibi bir iki makyaj dokunuşu yapacak ve bu kızçok daha güzel olacak inşallah.
Güle güle binsin yıllarca .

Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 4690
Ynt: Yalama vida sökme
« Yanıtla #6 : 24 Ağustos 2019, 10:37:37 »
Güzel uygulamaymış, ilk fırsatta denerim. Benim de vidalarla imtihanım çoktur. Matkapla delmeden tutunda , bir büyük torx ve alyan çakmaya kadar her şeyi denerdim. Aslında kendim çözüm üretmeye kalkmadan araştırsam ya, huy işte illa kendim icad çıkartıcam.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Mehmet Sürücü

  • *
  • İleti: 130
  • Keşke insanyürüyüşünü dünya ile bütünleştirebilsek
    • Kapina
Ynt: Yalama vida sökme
« Yanıtla #7 : 24 Ağustos 2019, 18:50:23 »
Daha büyük ve iyice kaynamış vidalar, ters kılavuz salınarak çıkarılıyor.
İnce bir matkapla açılan deliğe uygulanıyor kılavuz. kılavuzun diş yönü sola -vidanın sökülme yönü- olduğu için, çevirdikçe sıkışıyor ve vida açılıyor.

Çok çaresiz kalındığında düz bir tornavida çakılarak açmak denenebilir.

Vidayı bir miktar ısıtmak, ince yağ, hidrolik dökmenin de faydası olabilir.