Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Çözülemeyen dıştan takma motor arızası

  • *
  • İleti: 232
Çözülemeyen dıştan takma motor arızası
OP: 15 Mayıs 2019, 12:04:36
Dıştan takma motor üstadlarına bir sorum var. Yabancı siteler dahil çözüm bulamayıp, akıl yürüttüğüm bir mesele.

Balım’ın Yamaha Malta dıştan takması bir türlü tamir olamayıp, yüke binip de tekneden 1-2 mil uzaklaştığında durduğu, bir daha asla çalışmadığı, suya yağlı benzin akıttığı, tekneye aldığımda kuyruğundan simsiyah bir yağ veya yağlı benzin aktığı bir durum. Beş defa yaptık abi deyip, asıl meseleyi bulamadıkları için beş defadır kürekle geri dönüyorum. Altıncı da motor kesin suda.

Aklıma şu geliyor, soru da bu: acaba egzost manifoldu çatlak olsa, motor yükte iyice ısındığında bu çatlaktan soğutma suyu kanalına yanmış yağlı benzin atığı karışsa, bu arada yanma haznesine de emiş sırasında su girmiş olsa?

Kontrolleri söyleyeyim: kuyruk yağı eksilmiyor, buji iyi pas izi yok

Ne dersiniz, dağıtayım mı motoru, atayım mı suya, yoksa dur abi diyen var mı?
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Murat Reis selamlar,

Hatırladığım kadarıyla Malta modelleri 2 zamanlı motorlar ve çalışırken egsoz (egzost) gazını soğutma suyu ile birlikte de tahliye ediyor.

Yağı benzine mi karıştırıyorsunuz? Yoksa ayrıca bir yağ haznesinden kendisi mi yakıta karıştırarak kullanıyor?
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 232
Murat Reis selamlar,

Hatırladığım kadarıyla Malta modelleri 2 zamanlı motorlar ve çalışırken egsoz (egzost) gazını soğutma suyu ile birlikte de tahliye ediyor.

Yağı benzine mi karıştırıyorsunuz? Yoksa ayrıca bir yağ haznesinden kendisi mi yakıta karıştırarak kullanıyor?
Evet iki zamanlı. Yağı benzine katıyoruz. Suyu kuyruktan alıyor. Bir impeller ile yukarı egzost manifoldunun etrafına basıyor. Sonra da kuyruktan bırakıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • İleti: 232
Murat Reis selamlar,

Hatırladığım kadarıyla Malta modelleri 2 zamanlı motorlar ve çalışırken egsoz (egzost) gazını soğutma suyu ile birlikte de tahliye ediyor.

Yağı benzine mi karıştırıyorsunuz? Yoksa ayrıca bir yağ haznesinden kendisi mi yakıta karıştırarak kullanıyor?
Evet iki zamanlı. Yağı benzine katıyoruz. Suyu kuyruktan alıyor. Bir impeller ile yukarı egzost manifoldunun etrafına basıyor. Sonra da kuyruktan bırakıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • İleti: 232
 Ve evet, egzost gazı daha sonra bu suyla birlikte kuyruktan çıkıyor
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Murat Reis,

Aklıma ilk gelen ve çok sık karşılaşılan konu; uzun süre bekleyen yağlı benzinde, benzinin zamanla buharlaşması ve yağ oranının artması. İlk çalıştırmada sorun yaşanmıyor ve fakat motor yüke bindikçe yanmayan fazla yağ silindirde birikerek çalışmayı zorlaştırıyor ve bir yerde de motor duruyor. Eğer böyle bir sorun varsa motor durduğunda bujiyi kontrol ederek yağlanıp yağlanmadığına bakabilirsiniz. Serviste kullanılan karışım oranında sorun yoksa, test sırasında sorunsuz çalışacaktır.

Eğer sorun benzin ve yağ karışım oranı değilse; ben ilk olarak ateşlemeyi kontrol ederdim. Soğutma suyuna karışan yağ, yakıtın yanmadığına ve egsozdan dışarıya atıldığının kanıtı gibi. Motorun soğukken çalışıp sonradan durması da, zamanla boğulduğunu, tam yakamadığı yakıtın silindirde biriktiğini gösteriyor.

Motorunuzun daha önce bakıma girdiğini söylediğiniz için, silindir kapağında çatlak, motor bloğunda çatlak vs gibi ihtimallerin olmadığını varsayıyorum.

Bujinin durumu, bujinin tırnak aralığı, ateşleme kablosunun durumu gibi ateşlemeye bağlı tüm elemanların kontrolü teşhis konusunda yardımcı olacaktır.

(Motorun soğukken çalışmasına yardımcı olan jikle açık unutulursa da aynı belirtiler yaşanır. Motorunuzda böyle bir tertibat olup olmadığını bilmiyorum ama kontrol etmekte fayda var çünkü jiklenin görevi oksijeni fakir, yakıtı zengin karışım ile motorun ilk çalışmasını kolaylaştırmaktır ancak motor ısınıp yüksek devirlere çıkacağında silindire giden hava miktarı yetmeyeceğinden motor boğulup duracaktır.)
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 5768
    • Son Denk Kayıkçısı
Deniz eline sağlık, bu açıklamanın çıktısını aldım. Hiç anlamam iki zamanlıdan. Ve hiç sağlıklı çalışan bir iki zamanlım olmadı, hoş dört zamanlımda sağlıklı çalışmıyor ya neyse. Ne zaman bunlarla bir yere gitsem kürekle döndüm.
Bizlerde bunların sağlıklı çalışmama sebebi bana göre kullanmıyor olmamız. Çünkü vardevelada aylarca asılı duruyor, lazım olduğunda da sağlıklı çalışamıyor. Periyodik olarak kullanılsa, ne karbüratör de yağ katılaşır , ne  diğer aksaklıklar oluşur kanaatindeyim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1157
Bizim dıştan takma motor da Malta. Şimdiye kadar problemsiz çalıştı. Geçen sene epey işimizi gördü. Tatilde sürekli kullandık. (Bakınız Ece’nin sinarit macerası). Tatil dönüşü deposu dolu bir halde getirdik. Botumuz Tuzla’da iki haftada kekamoz tutunca apar topar temizleyip depoya kaldırmıştık ve bu nedenle motoru takıp çalıştırıp içindeki benzini bitirmeye de fırsat bulamadık. Hatta Hulusi Reisimiz bir damacana ya da varile motoru takıp tatlı suyla çalıştırmamızı tavsiye etmişti. Onu da dinlemedik. Bütün kış motor bu halde bekledi. Bugün sezon hazırlıkları kapsamında botu şişirip motoru taktık. Bir yandan da Ece’yle birbirimize çalışmaz bu motor diye telkinlerde bulunuyorduk. Birkaç dakikalık bir denemeden sonra motor çalışınca şaşkınlıkla göz göze geldik ve güldük. İki gündür teknede yaptığımız bir ton işin yorgunluğunu bir anda unutuvermiştik. Bir süre epey beyaz duman attı. Boşta devirli çalıştırdık. Sonra egzos normale dönünce. Marina içinde dönüşümlü olarak  botla dolaşıp diğer tekneleri selamladık. Yine de bir bakım ister mi bilemedim. Sözlerimi Ahmet Kabaalioğlu Reisimizin bir özdeyişi ile bitirmek istiyorum.  “Maşallah demeyene küserim” (İçinizden de diyebilirsiniz)   :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 19 Mayıs 2019, 23:53:45 Gönderen: Mücahit Karabaş »

  • *
  • İleti: 232
Mücahit Reis güzel yazmışsın, e, maşallah diyelim önce.

Bizim Yamaha Motoru bu sefer çok iyi referansı olan bir Marmaris ustasına götürdüm. Uzun uzun anlattım. Önce kompresyona baktı ve sorun yok dedi. İmpellere baktı, o da iyi, contası da iyi dedi. Yanındaki karbüratörcüde karbüratörün memeleri değişti. Burada bir Reisimizin çok doğru yazdığı gibi önüne gelen memeleri eline geldiği telle temizlemeye çalışmış. Motor bir süre sonra boğulunca, içerideki yağlı benzin, egzost manifoldundaki kurumu da sökerek kuyruktan zift gibi akar olmuş. Şimdilik durum iyi ama sırtı için tekneden öyle 2-3 mil uzaklaşmaya çalışmadım.

Herkese yorum ve görüşleri için teşekkür ederim.
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1157
Murat Reisim  yazıları başka yerde hazırlayıp buraya yapıştırıyorum. İlk cümlem " Murat Reisim geçmiş olsun. Umarız biran önce sorunu bulup çözersiniz"  di. Kopyalarken atlamışım.  Sorunu çözmenize sevindim.
Keyifli sırtılar dilerim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Murat Reisim  yazıları başka yerde hazırlayıp buraya yapıştırıyorum. İlk cümlem " Murat Reisim geçmiş olsun. Umarız biran önce sorunu bulup çözersiniz"  di. Kopyalarken atlamışım.  Sorunu çözmenize sevindim.
Keyifli sırtılar dilerim.
Bu bir türlü halledilemeyen sıkıntının çözümü sadece uygun meme takmakmış mı? iyide yakıt ile boğulan bir içten yanmalı motor bir kaç dakika dinlendikten sonra tam gaz vererek marşa basılırsa veya ipi çekilirse tekrar çalışır.Bu nasıl bir arıza imiş  nasıl tamircilermiş benim kafam karıştı
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5768
    • Son Denk Kayıkçısı
iyide yakıt ile boğulan bir içten yanmalı motor bir kaç dakika dinlendikten sonra tam gaz vererek marşa basılırsa veya ipi çekilirse tekrar çalışır.

Çalışmıyor genelde Hüseyin Abi. Dört zamanlılar dediğin gibi yapınca öksürüp çalışıyo ama iki zamanlı da iş çok daha zor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Bujiyide temizlersen  çalışan motor ile arasında bir fark kalmaz çalışması gerekir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 653
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
... motoru takıp çalıştırıp içindeki benzini bitirmeye de fırsat bulamadık. Hatta Hulusi Reisimiz bir damacana ya da varile motoru takıp tatlı suyla çalıştırmamızı tavsiye etmişti. Onu da dinlemedik. Bütün kış motor bu halde bekledi. Bugün sezon hazırlıkları kapsamında botu şişirip motoru taktık. Bir yandan da Ece’yle birbirimize çalışmaz bu motor diye telkinlerde bulunuyorduk. Birkaç dakikalık bir denemeden sonra motor çalışınca şaşkınlıkla göz göze geldik ve güldük. ...

Maaşallah.

Benim tez çöktü :)
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1157
... motoru takıp çalıştırıp içindeki benzini bitirmeye de fırsat bulamadık. Hatta Hulusi Reisimiz bir damacana ya da varile motoru takıp tatlı suyla çalıştırmamızı tavsiye etmişti. Onu da dinlemedik. Bütün kış motor bu halde bekledi. Bugün sezon hazırlıkları kapsamında botu şişirip motoru taktık. Bir yandan da Ece’yle birbirimize çalışmaz bu motor diye telkinlerde bulunuyorduk. Birkaç dakikalık bir denemeden sonra motor çalışınca şaşkınlıkla göz göze geldik ve güldük. ...

Maaşallah.

Benim tez çöktü :)

Sizin tez gayet doğru. Bizim ihmalkarlığımız, şansımız sayesinde kapanmış oldu. Marinada çalışan motora denizde murphy müdahele edebilir. Bakım yapmamız şart. Yoksa daha kaç mevsim sinarit yeriz belli olmaz.  :)

Bu başlığı açan ve bilgi veren tüm reislere teşekkürler.
  • IP logged

 
Yukarı git