Gönderen Konu: Balıkçı Tekneleri, Ağları, Bölgelere Göre Kullanım Şekilleri  (Okunma sayısı 7124 defa)

Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5048
İstanbul Olta Kayıkları
Önceleri boğaz hattına pek yelkenliyle gitmezdim ama son zamanlarda  sık gitmeye başlayınca boğaz hattında bir çok ticari gemi ve teknenin arasında olta balıkçılarının hareketlerini dikkate almak gerektiğini düşündüm.

İstanbul ve Boğaz Olta Tekneleri, amatör olsun profesyonel olsun genelde hepsi birbirlerine benzemekteler. Başta yat tipi diye tabir ettiğimiz teknenin beline kadar gelen bir yarım bir tam kasaralı bir kamara ile açık güverte olan bir kıç havuzluktan oluşmaktalar. Kumanda ise kamaranın bitim noktasında teknenin kemere hattının az gerisinde bir levye dümen ve kumanda kolundan oluşur.Yenileri genelde ayna kıç biraz eskileri ise karpuz kıç olabilmekteler. Genelde balığı buldukları yerlerde sancağa yapılan bir dairesel hareketle sırayla dönmekteler. Bu dönüşü yaparken balığa odaklanınca yada oltalarına balık vurunca tekneyi yavaşlatır yada boşa alırlar o zaman gözleri hiç bir yeri görmez. Birde şimdi bu teknelerin rüzgardan korunmak için iskele kıç ve arka taraflarını  fermuarlı, pencereli brandalarla kapattıkları için çevrelerini görmeleri iyice zorlaşmaktadır. Bu yüzden benim kanaatim bunların içine çok girmeden dışlarından dolaşmak yada hiç birine yakın düşmemektir. Sürtme yada dip oltası kullandıkları için oltaya çok odaklandıklarından sizi de çok önemsememekteler. Hatta gemilerin , turyol motorlarının ,deniz otobüslerinin vs. bir sürü ticari taşıtın bir anda yön değiştirme manevrası yapmasına sebep olmaktalar. Bu esnada hiç çatışma rotasında olmadığınız bu tür bir vasıtanın bir anda önünde buluveriyorsunuz kendinizi. Kimin ne yapacağını çok önceden kestiremediğiniz çok bilinmeyenli bir denklem gibi.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/