Gönderen Konu: Ticari Yatlar cins değişim genelgesi  (Okunma sayısı 1337 defa)

Çevrimiçi Cem Gür

  • *
  • İleti: 1409
    • Classicboats Turkiye
Ticari Yatlar cins değişim genelgesi
« : 01 Şubat 2018, 13:39:30 »
İlgilenenlere ve ilgisi olanlara ....



"İlkel yapılı ahşap gemi /  Wooden ship of primitive built"  :o ??? :-[ ?0-?
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimdışı Tan Kaan Özkan

  • *
  • İleti: 2174
Ynt: Ticari Yatlar cins değişim genelgesi
« Yanıtla #1 : 01 Şubat 2018, 13:44:43 »
Ne güzel kılıf dikmişler.
Her ölçüye göre var mıdır acaba ?

Çevrimiçi Cem Gür

  • *
  • İleti: 1409
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Ticari Yatlar cins değişim genelgesi
« Yanıtla #2 : 01 Şubat 2018, 15:42:24 »
İyonia'nin ölçüsüne göre bulamadık kılıf.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Çevrimiçi Deniz Akaltan

  • *
  • İleti: 263
  • Viya böyle!
Ynt: Ticari Yatlar cins değişim genelgesi
« Yanıtla #3 : 01 Şubat 2018, 16:12:33 »
Geçtiğimiz yıl 4 farklı Gulet, charter yaparken Yunanistan'da tutuklandı. Gerekçe SOLAS kurallarına aykırılıktı. Yabancı limanda tutulan ve kontrolleri geçemeyen her gemi ülke siciline işleniyor ve sayı artarsa beyaz listeden gri listeye düşüyorsunuz. Bu da her TC bayraklı gemi için yabancı limanlarda ekstra prosedür, formalite ve kontrol anlamına geliyor. Bunun önüne geçmek isteyen devlet, geçen yıl ticari kiralık yatların Yunanistan'a seferlerini yasakladı.

Guletlerin yapısından ve yapım tekniğinden kaynaklandığını düşündüğüm kural ihlallerinin önüne geçebilmek için bu çözümü bulmuşlar ve sadece ahşap ticari yatları ilgilendiriyor.

Yolu denizden geçen herkesle, elbet, bir gün, bir yerde buluşuruz!

Çevrimiçi Erman Yerman

  • *
  • İleti: 1573
    • instagram
Ynt: Ticari Yatlar cins değişim genelgesi
« Yanıtla #4 : 01 Şubat 2018, 16:46:07 »
Geçtiğimiz yıl 4 farklı Gulet, charter yaparken Yunanistan'da tutuklandı. Gerekçe SOLAS kurallarına aykırılıktı. Yabancı limanda tutulan ve kontrolleri geçemeyen her gemi ülke siciline işleniyor ve sayı artarsa beyaz listeden gri listeye düşüyorsunuz. Bu da her TC bayraklı gemi için yabancı limanlarda ekstra prosedür, formalite ve kontrol anlamına geliyor. Bunun önüne geçmek isteyen devlet, geçen yıl ticari kiralık yatların Yunanistan'a seferlerini yasakladı.

Guletlerin yapısından ve yapım tekniğinden kaynaklandığını düşündüğüm kural ihlallerinin önüne geçebilmek için bu çözümü bulmuşlar ve sadece ahşap ticari yatları ilgilendiriyor.

Merhabalar,

Birkaç sorum olacak ön yazının ekindeki genelgeyi göremediğimden bir kaç soru aklıma takıldı. Bu yeni uygulama ahşap ticari yatları nasıl etkileyecek? Bu yatlar, örnek vermek gerekirse yeni düzenlemeyle Yunan adalarına tur düzenleyebilecekler mi? Bir de yatlarda görev yapan gemi adamlarının sahip olması gereken belgelerde de bir takım değişiklikler olacak mı acaba?

Selamlar, 
Akdenizli, Balıkçı

Çevrimdışı Özgür Ökten

  • *
  • İleti: 954
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Ticari Yatlar cins değişim genelgesi
« Yanıtla #5 : 01 Şubat 2018, 21:28:23 »
Her zamanki gibi problemi çözmek yerine sistemi kandırmaya, üçkağıda çalışıyoruz!

Bi kişi de çuvaldızı kendine batırıp sormuyor ulan bu guletler neden tutuklandı?

Saçma sepet evrak eksiklerin dışında yangın devresi olmayan, can yelekleri eksik olan, sintinesi yağ dolu olduğu için tutuklanan tekneler var!

Güya liman başkanlıkları her yıl bu ticari teknelere survey yapıyor, denize elverişlidir diyor ama çoğu yalan!

Kendi yalanlarını, eksiklerini gizlemek için yine problem sümen altı ediliyor, yazık.

öZgür (tapatalk)

><(((º>

Çevrimiçi Erman Yerman

  • *
  • İleti: 1573
    • instagram
Ynt: Ticari Yatlar cins değişim genelgesi
« Yanıtla #6 : 01 Şubat 2018, 22:16:40 »
Çok haklısınız Özgür reisim.
Az önce genelgeyi şöyle bir okudum.. En yakın karadan en fazla 20 mil açılabilecekler...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı