Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Su Alma

  • *
  • İleti: 117
Ynt: Su Alma
#30: 06 Eylül 2019, 00:51:34
....
Dolayısıyla salmastranın hava tahliyesini de sökmüş kenara almıştık.
Sonradan tekneyi suya indiren ekibe sıkı sıkı tenbihlemiştim.
Ama ben kendim takmadım yerine, meğer yerinden kurtulup kaplinin üstüne düşmüş.
Tapasını hiç bulamadım zaten artık sintinede nereye fırladıysa?
...

Çok geçmiş olsun. Bu yazdıkların bana Franszıca gibi geliyor ama başka bir örnekte daha duymuştum şafttan su alma. KAbus gibi.

Cahilliğimi bağışla ama sorunu nasıl çözdün ben anlayamadım..

Ben listene ekleme yapayım, .Çoğumuz teknedeki sintine pompalarının yerini, motorun nerede olduğunu, sintinenin neresine kadar geldiğini bilmiyoruz.
Ayrıca ilave sintine pompaları ile desteklemiyoruz. Bende bir tane en dipte küçücük bir sintine pompası var. Anca biriken bir kova suyu boşaltır. Ayrıca 2 tonluk su seviyesi üzerinde bir ayrı sintine pompası var. (Uzun süredir test etmiyorum çalıştırmak için. Ders oldu. ) Bri de 4 tonluk ayrıca koydum sintine pompası. Manuel, düğmesine basınca çalışıyor. Pille çalışan bir dalgıç pompa ile bir de mekanik sintine pompasını da yedekte tutuyorum.

Ama en önemlisi Mehmet hocamın yaptığı motorun soğutma sistemini kullanarak suyu tahliye etmeye çalışmam lazım. Bunu da sorduğum hiç bir teken sahibi bilmiyordu açıkçası. Hayat kurtarıcı bir yöntem. Hatta bir ara bir yerde basit bir T hortum sistemi yapılmasından bahsediliyordu.

Ve teknede çoluk cocuk varken gerçekten panik olmamak, önemli, umarım başarabiliriz bunu.

Tekrar çok geçmiş olsun. Mücahit'in dediği gibi Stephen King romanı gibi..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 288
Ynt: Su Alma
#31: 06 Eylül 2019, 10:05:32
Salmastralar çeşit çeşit. Genelde volvo deep seal kullanılıyor. Kauçuk bir körük. Tekne suya indiğinde içindeki havayı elle veya papağan pense ile sıkarak içindeki havayı boşaltmak gerekiyor.
Bizim kullandığımızda bu işleme gerek olmadan bir tahliye ile boşalıyor hava...
Tabi tahliyenin ucunu körlemek unutmamak lazım. )))
Eğer sintineye düşerse, tapası da çıkarsa özellikle de şaft dönüyorsa ciddi su girişi oluyor...

Sintine pompaları üzerinde yazanlar 2000, 3000 filan saatte attığı galon miktarından su.
Bence en az bir taneyi kenara koymakta yarar var, yedeğin yedeği mantığı ile...

Motor soğutmasına T filan yapmamak lazım.
Kırk yılda olacak bir hadise için alengirli sistemler, ayrıca deve boynu, antisifon sistemlere gerek yok.
Rahmetlinin dediği gbi "ürettiğin çözüm problemin kendisinden büyük olmayacak"

Panik olmamak önemli, ama ben beceremedim bu sefer.
Bakmayın burada ahkam kestiğime, çok daha sakin olmam lazımdı.
Çocuklar problemin büyüklüğüne veya aciliyetine bakmıyorlar...
Tek baktıkları sizin yüzünüzdeki ifade!

  • IP logged

 
Yukarı git