Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Admiralti

e

ersinboke@icrs.com.tr

Admiralti
OP: 25 Mayıs 2018, 10:49:43
Efendim malum Admiralti çapa ile ilgili yazdıklarım çok iddalı bulundu. Bu demiri elbette ilk kullanan ben değilim. ancak nasıl kullanılması gerektiğini , yaşanmışlıklardan örnek vererek yazan ender kişilerden biriyim.

Admiralti , günümüzde daha çok ülkemizde güneydeki ticari guletlerde kullanılıyor.

Bu çapanın en önemli dezavantajı , pulluk tipi çapalar gibi çekilip yuvasına oturmaması. Keza atarken de benzer sıkıntılar var. Çipo denilen ve atıldığında çapanın düzgün durmasını sağlayan çubuk , atarken ciddi çapariz veriyor.

Her şeyden önce , çapa konuşacak isek , zincirden bağımsız konuşamayız. zincir olmadan çapa hiç bir işe yaramaz.

Şimdi madem ki bu admiralti çapa videolarda anlatıldığı gibi iyi bir demir değil, koskoca guletlerin kaptanları neden hala bu çapayı kullanırlar. ? 

Öncelikle demir , teknenin kaybedilme riski en yüksek olan malzemesidir. O yüzden bir çok deneyimli denizcinin teknesinde birden fazla demir olur.

Admiralti nin bir önemli dezavantajı ise pulluk tipi çapalara göre daha ağır olmasıdır. Bu dezavantaj, atarken ya da çekerken pulluk tipi çapalara göre çok daha fazla efor sarf etmenize neden olur.

Pulluk tipi çapalar, bu konforsuzluk nedeni ile daha hafif üretilirler.  Burada da her zaman olduğu gibi konfor konusuna takıldık yine. Konfor demirin kolay atılıp, toplanmasımıdır, yoksa demirin iyi tutmasımıdır. ?

Pulluk tipi çapaların pahalı olmasının en önemli nedeni , çapanın düşer düşmez her durumda doğru pozisyonda olmasını sağlamak zorunluluğudur. İşin püf noktası budur. Ünlü markanın taklitleri ile en önemli farkı da budur. Pulluk tipi bir çapa alıyorsanız hafifçe ileriye doğru fırlatın. Kendi kendine doğru pozisyona gelmez ise sahtedir.

Peki bu çapalar neden galvanizden değil de paslanmazdan yapılıyor ?  Çünkü bu çapanın gövdesinin içinde iki önemli nedenden dolayı kurşun var.  Çapa nispeten küçük olduğundan istenen ağırlık bu kurşun sayesinde sağlanıyor.

Bu kurşun öyle bir yere yerleştiriliyor ki nasıl atılırsa atılsın ağırlık merkezi nedeni ile çapa her durumda doğu pozisyona geliyor.

Bu çapayı normal çelikten yapıp, galvaniz havuzuna attığınızda kurşun çok çabuk eriyip , bildiğiniz bomba gibi patlıyor muş. Muş yazdım çünkü bana bunları meşhur çapanın sahibi anlattı. Kendisini çok sever ve güvenirim. Kendisinin marka çapası sonrasında en saygı duyduğu çapa admiralti dir.

Çapanın kaybedilme riski yüksek olduğundan , en optimum çapa admiralti dir. Hem fiyatı uygundur hem de işe yarar.

Şimdi gelelim admiraltinin avantajlarına. Bir kere çok basit. Çapayı doğru pozisyonda tutmak için kullanılan yöntem bir basitlik abidesi. Sadece bir çubuk yüzünden bu demir nasıl atılır ise atılsın  doğru pozisyona geliyor.

Tutunma yüzeyi pulluk tipi çapalara göre daha az ama uzun bir kol var. Bu uzun kol sayesinde pulluk tipi çapalara göre daha derine iniyor kumluk zeminde.

Geometrik şekli nedeni ile tararsa da eğer tekrar bir yerlere takılma şansı daha yüksek. Geometrisi büyük çünkü.

Erişte ya da daha önce yazdığım gibi sert zeminlerde ağırlığı ve uzun zincir bırakma şartı ile tutabilen tek demir bu.

Erişte de pulluk tarzı çapalar çok zorlanıyorlar malum. Bununla ilgili yine meşhur çapa markasının güzel bir videosu var. Bu tür durumlarda pulluk tipi çapaların nasıl atılması gerektiği ile ilgili.

(yok öyle armut piş ağzıma düş. koymuyorum buraya . gidin araştırın siz de biraz.Ne diyoruz, ? bilgiye ulaşmak bu kadar ucuz olmamalı  )

Neyse bu yazdıklarım saçmalık zaten. Boşverin siz bunları . Koskoca firmalar aptal mı canım ? Onlar en iyisini sizin yerinize çoktan düşündüler ve araştırdılar bile.. Hem sahi biz kim oluyoruz da böyle şeyler yazıyoruz canım. ?

Amerika çoktan keşfedildi. O yüzden geçti Bor 'un pazarı sen sür eşşeği Niğde 'ye..
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2018, 10:53:17 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Admiralti
#1: 25 Mayıs 2018, 11:09:18
Hocam bu tırnakları açılıp kapanan yedek çapa olarak iş görecek admiraltilere ne diyorsunuz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Admiralti
#2: 25 Mayıs 2018, 11:12:31

Amerika çoktan keşfedildi. O yüzden geçti Bor 'un pazarı sen sür eşşeği Niğde 'ye..


Hani ne oldu dedeye cevap vermiyeceğim kararına. ;D ;D ;D

Dedenin mazmozuna gelmeyecek balık tanımıyorum daha. ;)

Ama ben tuttuğum balığı denize iade ediyorum artık. :(
  • IP logged
DeDe

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Admiralti
#3: 25 Mayıs 2018, 11:26:31
Admiralti'ye kim kötü dedi?
Bütün bu yazacaklarımı soru olarak kabul etmeni rica ediyorum ve lütfen dibine gerçek anlamda gereksiz "zaten şöyle böyle" gibi eklemeler yapmadan yaz ki, konuşma doğru yere gitsin. (Sokratik tartışma'da yazdıydın sen,)

Yukarıda senin de yazdığın gibi, Admiralti yapısı gereğim daha ağır bir çapa.
Şimdi sen ısrarla diyorsun ki,( ve mutlak doğru olarak kabul ediyorsun ki) kullanabileceğiniz bir teknenin boyunu çapasını tek başınıza çekip çekemeyeceğiniz belirler.

9 metre bir kayık için önerilen
Admiralti çapa ağırlığı;20 kg.
Ultra için ise bu rakam : 12 kg.

11(34-36 ayak) metre bir kayık için  
Admiralti                                                      ; 25 kg,
Ultra                                                            : 16 kg
Danfort                                                        : 9 kg
Bruce                                                          :  15 kg 

12 metre için 
Admiralti                             :30
Ultra                                   :21
Danfort                               :9
Bruce                                 : 15 kg.

E 11 metrede 16 kg'yi çekerim,
Çünkü sen 9 metrede(Kabaca 28 feet)  20 kg'yi çekmek zorunda kalıyorsun.

Ben sırf demirim Admiralti olacak ve işte şu koyda da kalabileceğim diye neden teknemi küçültmek zorunda kalayım?
Çünkü %98 alanda son derece başarılı sonuç alıyorum ve senin kullandığın çapadan daha hafif bir çapa kullanıyorum.
Yani başım sıkışırsa belimi incitme ihtimalim senden düşük ve üstelik nasıl çekersem çekeyim dümdüz gelen ve yuvasına rahatça oturan bir çapam var.


Neden Admiralti tercih edeyim.
Onun pek çok üstünlüklerini bilsem de,
a)teknede çapariz vermesinden bedenine dolanmasına kadar olası olumsuzlukları ve
b) belimi incitme ihtimalini neden göze alayım.
c)Hem de illa daha küçük tekneye bineyim?


Hepsi soru.

   
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2018, 11:30:01 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#4: 25 Mayıs 2018, 13:18:39
Oh . Hele şükür tartışmaya yönelik teknik bir yaklaşım.

Önce Matay 'ın sorduğuna bir cevap.

Petrol platformları neden admiralti kullanmıyor o zaman ? demiş.  Şu teknelerde kullanılan Bruce denilen çapa var ya. Hah . O çapa petrol platformlarından esinlenerek yapılmış. Ancak teknelerde en kötü pulluk tip çapa olarak tanımlanıyor.

Senin mantığınla düşünürsek, koca platformu tutan çapa, minnacık tekneyi tutamıyor.? nasıl oluyor ?

Yazmayacağım nasıl olduğunu işte. Kendiniz bulun eğer merak ederseniz. Gidin Nejat abiyi bulun anlatsın size.

Bir demirin iki özelliği var. birisi ağırlığı diğeri de geometrik özelliği. Tam da yazdığın nedenden ötürü yani tekne boyu büyüdükçe klasik demir mantığında ağırlık tam da senin dediğin gibi öyle artıyor ki kendi gücün ile çekmek çok zor oluyor. Zaten o yüzden adamlar 28 feet diye bir boy belirlemişler.

Şimdi gelelim senin sorularına. Bırak bir demiri , marinaya bağlansan dahi riskin %98 den yüksek olur.

Tekne büyüdüğünde admiralti tarzı ağırlık ve geometrik şekli olan çapa ağırlığı, o tekne için çok büyük sıkıntı oluyor.

O yüzden daha düşük ağırlıklı ancak geometrik yapısı daha özel çapalar yapılmış, yapılıyor. Yani kolaylık adına ağırlıktan feragat ediliyor ancak geometrik şekil ile bu telafi edilmeye çalışılıyor.

Biraz önce yazdım. Bu öyle çok ucuz olmuyor. Zaten ucuz olanı da firmalar yapmıyor. Ancak bu kadar pahalı da olsa pulluk tarzı çapalar zemine işlemedikleri durumda tutmuyor.

Sen %98 başarılı oldu isen hep kumluk ya da balçık  yerlerde demir attın demektir. Morto koyu gibi üzeri 5. cm tüf olan ve alti dert bir zemin olan koylarda pulluk tipi çapalar başarısız oluyor. O yüzden adamlr koya girip demir atmıyorlar.

Keza eriştelik alanda da pulluk tipi çapa zayıf. Bu tür zeminlrde demir atarken beklemek öneriliyor. Yani demiri attın, zemine ulaştı . Hemen tornistana geçmeyeceksin. Bir miktar bekleyip , pulluk tipi çapanın ağırlığı ile eriştelerin arasından mümkün olduğunca zemine inmesini bekleyeceksin , sonra zincir salıp , tornistana geçeceksin. Doğrusu buymuş.

Başın sıkışırsa pahalı , pulluk tipi bir çapayı bırakamazsın ancak admiraltiyi bırakırsın. 4o feet üzerinde bir yelkenlinin pahalı pulluk tipi çapasının fiyatları malum.

Çekip belini incitmene de gerek yok yani. Admiralti çapa fiyat ve performans açısından değerlendirildiğinde en iyi çapadır. 5 ton tekneyi 15 kg admiralti rahat rahat tutar.

Yeterli kolomayı da bırakırsan admiralti  her zeminde tutar.

Benim derdim bu işin zannedildiği kadar pahalı olmadığını anlatmak. Ama ne zaman bu yönde bir yazı yazmaya çalışsam birileri gelip demediğini bırakmıyor.





  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Admiralti
#5: 25 Mayıs 2018, 13:24:05


... Ama ne zaman bu yönde bir yazı yazmaya çalışsam birileri gelip demediğini bırakmıyor.

Admiralty şu şu şu nedenlerden dolayı avantajlıdır, dolayısı ile şu şu durumlarda tercih edilir gibi yazsan tamam.
Ama ya Admiralty ya ölüm tarzında yazdığında, demediğimi bırakmam.
Sen öyleysen ben böyleyim.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Admiralti
#6: 25 Mayıs 2018, 13:26:40
Sen böylesin diye ben " saçmalama " deniyorum ama " saygı" duyuyorum.  Önem veriyorum. ;)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Admiralti
#7: 25 Mayıs 2018, 13:32:52
Saçmalıyorsun, saçmalama demiyorum: saçmalık diyorum.

TDK’ya göre saçmalık:
2. Yeri ve değeri olmayan söz, davranış içinde olma, abukluk, abuk sabukluk, abuk subukluk
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Admiralti
#8: 25 Mayıs 2018, 14:04:24
Şimdi madem ki bu admiralti çapa videolarda anlatıldığı gibi iyi bir demir değil, koskoca guletlerin kaptanları neden hala bu çapayı kullanırlar. ? 
- ucuz
- guletlere yakışıyor
- başka birşey bilmiyor, öğrenmeye kapalılar

Bu sektöre girdiğimde bir yıl içlerinde yaşadım. O koca guletlerin kaptanları (ciddi bir oranda diyeyim) harita okumayı, dçöt'ü, mob'u, radarı, marpol'ü ve sorumlu oldukları tonla kuralı kanunu bilmez, umursamaz. Koca guleti kullanıyor, ona teslim etmişler diye düşünme. Onları referans alma.

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Admiralti
#9: 25 Mayıs 2018, 14:15:16
Ersin yanıtlar için teşekkür ama devam edeceğim;
Ondan önce kısa bir vurgu;
Deneyimlemediğim ama senden ondan bundan öğrendiğim kadarıyla kimi üstünlükleri olan bir çapa. Bunu kabul edip, sorgulamaya devam etmek istiyorum;
İlkin %98 başarı demedim, %98 alanda başarı dedim.
Kayada, kumda, ortalama eriştede aşırı olmayan sert zeminde;
ULTRA başarılı.
Güvenli, çaparizsiz, hafif.
Kimi diğer çapalar, kalan %2lik sahada da başarılı, çaparizsiz, hafif.
Eğer çapamın hafif olması, benim tekne boyuma doğrudan etkense, sırf bu %2lik alanda da demirde kalayım diye, neden tekne boyumu küçülteyim? Sırf demirimi gözden çıkartmak istemiyorum diye, niye 34 yerine 28 tekneye bineyim? Bir çapa, bütün bir sisteme neden bu kadar etki etsin?
Burada bir hata varmış gibi geliyor bana. Bu, bütün pozitif yanlarına karşın, mutlak bir doğru olarak kabul edilemez bir önerme sanki.

Ne dersin?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Admiralti
#10: 25 Mayıs 2018, 15:05:56
Hocam bu tırnakları açılıp kapanan yedek çapa olarak iş görecek admiraltilere ne diyorsunuz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Benim sorum araya gitmesin bu arada ortamı trollemiş olayım:
Aşağıdaki tip katlanan admiralti çapa kıç demiri ve yedek çapa olarak ne derece iş görür sizce?

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 594
Ynt: Admiralti
#11: 25 Mayıs 2018, 15:14:48
Ufak bir gözlemimi paylaşmak istiyorum.

Ben 6 senedir denizlerde teknelerin burunlarında, guletlerin dışında neredeyse hiç admiralty çapa görmüyorum.

Admiralty çapaları daha çok marina girişlerinde, marina ofislerinde süs olarak gördüm hep.  :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Admiralti
#12: 25 Mayıs 2018, 15:21:37
Benim teknemde fırtına demiri olarak tekne ile gelmesi lloyd zorunluluğu olan 50lb admiraltim teknemin dolabında kullanılmaya hazır hala var ve olacak  .İskoç yapımı 30 yıllık CQR 45 lb çapamdan vazgeçmeyide düşünmüyorum .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 194
  • Kon Tiki
Ynt: Admiralti
#13: 25 Mayıs 2018, 15:35:20
Hocam bu tırnakları açılıp kapanan yedek çapa olarak iş görecek admiraltilere ne diyorsunuz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Benim sorum araya gitmesin bu arada ortamı trollemiş olayım:
Aşağıdaki tip katlanan admiralti çapa kıç demiri ve yedek çapa olarak ne derece iş görür sizce?




MErem Reis verdiği bir eğitimde çok tavsiye etmişti. Özelliklerine baktığımda ikinci çapa olarak bana da çok mantıklı geliyor. Tek kusuru, aynı zamanda iyi yanı da olan ağırlığı... işin açıkçası pulluk tipi bir Çapan varsa, ikinci çapa olarak yine bir pulluk taşımak ne kadar doğru. Ama ben de en azından kıç Çapa’sı olarak ikinci el fortress bakıyorum. Onu bulursam ikinci çapa olarak böyle bir admiralty alabilirim. Botla atmak için.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Admiralti
#14: 25 Mayıs 2018, 15:42:26
Hocam bu tırnakları açılıp kapanan yedek çapa olarak iş görecek admiraltilere ne diyorsunuz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Benim sorum araya gitmesin bu arada ortamı trollemiş olayım:
Aşağıdaki tip katlanan admiralti çapa kıç demiri ve yedek çapa olarak ne derece iş görür sizce?




MErem Reis verdiği bir eğitimde çok tavsiye etmişti. Özelliklerine baktığımda ikinci çapa olarak bana da çok mantıklı geliyor. Tek kusuru, aynı zamanda iyi yanı da olan ağırlığı... işin açıkçası pulluk tipi bir Çapan varsa, ikinci çapa olarak yine bir pulluk taşımak ne kadar doğru. Ama ben de en azından kıç Çapa’sı olarak ikinci el fortress bakıyorum. Onu bulursam ikinci çapa olarak böyle bir admiralty alabilirim. Botla atmak için.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Melih reisim sağolun.
Teknemde kocaman demirden bir pulluk (CQR) çapa var ama kullanım ve saklamak şartları çok zor.. Bunu bir balıkçıya hediye edeceğim. Onun yerine kolay saklanır, 2. Çapa olarak güven duyacağım uygun maliyetli birşey arıyorum.. Bu katlanır admiralti hep aklımdaydı, fortress ikinci elleri dahi hayli pahalı..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

 
Yukarı git