Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
Seyir Anıları / Ynt: Baba Tunca' nın 2019 yaz seyri
« Son İleti Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu Bugün, 13:27:01 »
Yerimize bağlanıp Marina giriş işlemlerimizi yapıp.Evraklarımızla Sahil Güvenlik ofisine gittik.Nöbetçi komutanın haberi yok.
""Merak etmeyin.ilk anonsla ilgili sizi kontrol etmişlerdir."" diyor.
Bundan sonraki anonslarımızın dikkate alınmaması korkumuz var diyorum.
""Her anons duyulduğu sektörler ve Sahil Güvenlik istasyonlarında kayıt edilir.Her anonsu dikkate almak zorundayız.İçiniz rahat olsun."" diyor.Teşekkür edip, ferahlamış olarak ayrılıyoruz.

Güzel bir bilgi, bu konunun ciddiye alındığını bilmek sevindirici.
Adana'da bu hafta, pazar ve pazartesi 100 denizciyi ağırlıyoruz. Buyurun gelin.

:)xx :)xx :)xx

Tebrikler ,büyük organizasyon, elinize sağlık. Keşke fırsat olsa gelebilsek.

Bu arada Erman ve senin sürekli bahsettiğin Boğsak'ta konaklayıp güzel vakit geçirmişler, resimlerini gördüm, güzel yerlermiş.
Genel / Ynt: ANIL ÇİVİ 'yi kaybettik..
« Son İleti Gönderen: Mehmet Erem Bugün, 10:33:27 »
Başımız sağolsun. Yolu ışık, mekanı cennet olsun...
Adana'da bu hafta, pazar ve pazartesi 100 denizciyi ağırlıyoruz. Buyurun gelin.
Seyir Anıları / Ynt: Baba Tunca' nın 2019 yaz seyri
« Son İleti Gönderen: Mustafa Ertör Bugün, 08:20:17 »
9.gün
Bugün boş geçirmek istiyorum Tunca dönecek.Ona bilet almamız lazım.Artık tek tabanca yoldayım.Sabah marinaya yakın bir yerde kahvaltı yaptık.Serpme kahvaltı dedikleri cinsten getirdikleri her şey ve bir termos çay bitti.Üstüne bir de kahve içince fazladan yarım saat daha oturduk.Seferihisara gidip Tunca için İstanbul bileti aldık bu akşam 22.45 te yola çıkacak.Akşama kadar Sığacıkta dolaştık.Marinada teknelere baktık yorumladık.Zaman hızla geçti.Güle güle oğlum.Sağlıkla var.Tekneye döndüm 2 duble içtim yattım uyudum.

10.gün
Sabah ilginç bir trafik oldu.Uyandığımda marinanın makina tamircisini aradım.Gelip bakarım ama tamir için zamanım yok belki 14.00 veya daha geç saatte bakabilirim dedi.Ben Motorun hararet yaptığını WIM den Tom'a.Ayrıca Rıza ustaya telefonla söylemiştim. Rıza usta sağolsun olabilecek bütün sebepleri ve benim yapabileceğim çözümleri söyledi Ben Rıza ustaya çok güvenirim.Bazen aşağılarda da çalışır.Buralarda olsa ne iyi olur diyordum ama Teos marinanın dışarıdan gelen ustalara çok zorluk çıkardığını oraya gelmesinin mümkün olmadığını söyledi.
Bu sırada ofisten aradılar Serdar adında birinin beni ziyarete geldiğini kapıda olduğunu söylediler.Aaa Bizim Tom İstanbul'dan motorcu ustası genç Serdar'ı göndermiş.Çok sevindim.Bu esnada Cem Gür ağabey geliyor.Sağolsun misafiri olduğu halde belki yardımım olur diye gelmiş çok memnun oldum. Cem ağabeyi çok severim hem engin bilgisini sakınmaz, saklamaz.Hem de denizle tekneyle ilgili sürekli bir faaliyet içindedir. Şuanda bitmek üzere olan İYONYA projesi zor şartlarda yapılan ama herşeyiyle geleneksel tirhandilin bütün özelliklerini üzerinde taşıyan bir tekne.Biraz sonra da Teos marinadaki motor tamir servisinin ustası geliyor.Serdar makinadan anlayan misafir konumunda..Gelen teknisyen makul şeylerin zorlarını söylüyor.Eşanjörün tamamen söküleceğini bunun için motorun sökülmesi gerektiğini ayrıca eşanjörün etrafını saran döküm bloğun oksitlenip çürüdüğünü oraya kaynak dolgu yapıp yeniden diş açılacağını.Bu esnada eşanjör temizliğinden sonra tekrar motorun yerleştirilip line ayarı yapılacağını.Bunun süresinin nekadar olacağını söyleyemiyeceğini bildiriyor ve pansuman tedavisi olarak eşanjöre porçöz yollayıp sistemi tamamen bozmak mümkün ya da İstanbul'a dönene kadar idare eder diyor.Marinanın motor ustası gidince Serdar usta işe girişiyor. Tatlı su devirdaim kanatlarından bir tanesi kırık çıkıyor ancak hararet yapmaz deniyor.Eşanjör ön taraftan sökülüp İçindeki kireçler temizleniyor.Sorun yüksek ihtimalle çözüldü denilip motor toparlanmaya çalışılıyor.Ancak yeni antifriz almak lazım.Conta bulamayacağımıza göre klinger kartonu bulmamız lazım tabi sıvı conta da alınacak. Sağolsun Cem ağabey tanıdığı atölyelere ve ustalara,malzeme satıcılarına beni arabasıyla götürüyor.Antifrizi ve sıvı contayı Sığacıktan,Klinger kartonunu Seferihisar'dan buluyoruz.Cem ağabey yardımların ve dostluğun için tekrar çok teşekkür ederim.Motoru toparlamaya başlayan Serdar usta çalıştıralım abi diyor.Bir saat 2000 devirde çalışıyor ve yine sıcaklık artıyor.Başından beri düşündüğüm termostat arızası sabit fikrim haline gelmişti zaten. Termostatı çkarmasını söylüyorum. Termostat çıkınca sıcaklık 120F.üstüne saatlerce çıkmıyor.Çok seviniyoruz hep birlikte.Bu arada Nurettin İşletici reis geliyor. Koza isimli teknesiyle dünyayı sessiz sedasız dolaşıverenlerden.Onlar da Teos marina sakinlerinden.İnsan dost yapmalı,mülk yerine.Burada etrafım dostlarla çevrili sağolsunlar.

Termostatın çıkması hararetin yükselmemesi bizi epey rahatlattı.Önce Nurettin reis sonra Cem ağabey ayrıldı. Kaldık Serdar Ustayla ikimiz.Yarın benimle Çeşme'ye kadar tekneyle gelmesini rica ediyorum.Amacım yolda arıza çıkarsa enazından iki kişi olmak."Tabi abi. Ben de gelmek isterim "diyor.Seviniyorum.
Sığacıkta biraz vakit geçiriyoruz.Kaleiçi sokaklarda dolaştıktan sonra.Akşam yemeği çay kahve derken vakit geçiyor.Tekneye gidip yatıp uyuyoruz..
Seyir Anıları / Ynt: Lucky Luke ile bir Marmaris- Hisarönü seyri..
« Son İleti Gönderen: Eyüp Oğan Bugün, 00:17:10 »
Bu sayfaya bakınca gördüm ki; denizci dostlar samimi duygularını esirgememişler..

Hepinize teşekkürler..

Selamlar..
Seyir Anıları / Ynt: Lucky Luke ile bir Marmaris- Hisarönü seyri..
« Son İleti Gönderen: Eyüp Oğan Bugün, 00:15:12 »
Cemalettin Kaptanım, Gezgin Korsan forumunda kah gezi, kah hayata dair, yeri geldiğince insana dair imbikten geçirilmişçesine derinlikli yazılarınızı severek okurdum. Umarım burda da esirgemez yazarsınız.

Benim seyir yazısını okuyup, incelik göstererek cevap yazdığınız için teşekkür ederim..

Selamlar..
Seyir Anıları / Ynt: Lucky Luke ile bir Marmaris- Hisarönü seyri..
« Son İleti Gönderen: Cemalettin Özen 18 Eylül 2019, 23:52:08 »
Eyüp Kaptan;

Bu seneyi, birkaç günlük küçük turları saymazsak, denizlerde gezmeden geçirdim..

Yazınızı baştan sona bir kere de okudum.. Sıkıcı  olmayan güzel bir seyir yazısı olmuş

Okurken özendim..  Bu yazı iyi değerlendiremediğimi düşündüm..

Belki artık bir daha ki seneye,

Elinize sağlık..

Tekne Yapımı / Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
« Son İleti Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu 18 Eylül 2019, 23:21:04 »
Hayırlısı olsun Cem Ağabey.Bizler de Bir etkinlik düzenler.İYONYA ziyareti yaparız Heyemolahey gurubu olarak kutlarız.

Çok keyifli de olur.
Seyir Anıları / Ynt: Baba Tunca' nın 2019 yaz seyri
« Son İleti Gönderen: Cemalettin Özen 18 Eylül 2019, 23:16:21 »
Mustafa Kaptan;

Çok güzel bir seyir yazısı.. Rüzgar, yelken, motor arızası, her şey var.. Bunlar, yaşarken biraz zor olsa da sonrasında çok güzel anılara dönüşüyorlar..

Severek okuyorum.. Kaleminize sağlık..